Submetroul Timișorean

In completare la articolul de ieri, prietenii arhitecti mi-au atras atentia asupra unui aspect prea putin sesizat de presa: incompatibilitatea intre cele doua proiecte aduse in discutie de catre primarul Nicolae Robu, respectiv metroul si eventuale pasaje rutiere subterane, cum e cel dorit de primar in fata operei.

Adica, spun arhitectii si logica, odata scoase sinele de tren din oras nu mai e nevoie de pasajele rutiere Jiul, Popa Sapca si Solventul de a caror largire dl Robu ne tot promite ca se va apauca.

Totodata daca actualul spatiu ocupat de calea ferata devine un larg bulevard (o chestiune la care subscriu) ce rost ar mai avea metroul cu statii la Gara Mare, Mall, Gara de Est, Zoo si Aeroport? Nu ar fi mai simplu sa mutam toata gara mai spre  est, spre aeroport, daca tot vrem un proiect mare de infrastructura?

Sincer am ajuns la faza in care privesc cu mare scepticism asa-zisele proiecte aruncate de dl Robu pe piata, considerandu-le un exercitiu de PR, respectiv urmeaza sfatulul lui Caramitru catre Mircea Dinescu: “fa-te ca lucrezi”.

Asta si face dl Robu, aruncand proiecte din tastatura, da impresia ca lucreaza si abate atentia de la lipsa de realizari ale administratiei sale: proiecte vechi intarziate, bugete depasite, termene nerespectate, posibile finantari pierdute.

E mult mai simplu sa comanzi un studiu de fezabilitate complet inutil decat sa urmaresti realizarea unui proiect si sa-l sanctionezi pe constructor pentru neincadrea in termene.

Ca sa revenim la tema metroului, intrucat acesta va traversa orasul subteran, si se va intersecta probabil cu “subpasajele” imaginare si ele, trecand pe sub subpasaje, cred ca trebuie sa-i spunem proiectului pe nume si sa-l declaram nu un simplu metrou, ci submetrou, primul submetrou din lume.

Alaturat am reusit sa obtin si o schita de proiect inaintata proiectanului.

SUPERHEROES-TRAIN_1488939i

One comment

  1. cred ca ar treebui sa fie consultati si specialisti in geologie si fundatii,din care,din fericire, timisoara mai are cativa. sa isi aminteasca „tata metrou” ca timisoara are o istorie geo mlastinoasa, si ca este fundata pe piloti de lemn, sau mai nou ,de beton. ca la adancimea unui metrou, probabil nu se vor putea face tunele (sau tuneluri), sau vor fi nste costuri enorme, care nu prea se justifica, si se vor amortiza in zeci de ani,sau poate chiar peste o suta de ani? dar probabil robu se viseaza deja primar de londra sau new york… bucurestiul e prea mic pentru geniul lui …. (VORBA LUI EMINESCU)….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*